Uczyć się z historii — doświadczenia totalitaryzmów XX wieku

Platforma publikacji projektów edukacyjnych poświęconych historii Polski i jej sąsiadów w XX wieku oraz prawom człowieka

Przejdź do nawigacji
Mural upamiętniający Rzeź wołyńską w Warszawie
Artykuł

Wołyń 1943 – jak uczyć o niezaleczonej ranie?

W dn. 14 czerwca o 18.00 w Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej odbyła się debata pt. Wołyń 1943 – jak o tym uczyć? Debata ta została zorganizowana przez Klub Trójki Polskiego Radia we współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej i wyemitowana w Klubie Trójki w dn. 21 czerwca.

autor Autor: Agnieszka Kudełka 
16–03–2019

Z zapisem fragmentów debaty można się zapoznać na stronie Polskiego Radia: http://www.polskieradio.pl/9/396/Artykul/630518,Debata-Wolyn-1943-jak-o-tym-uczyc-w-Klubie-Trojki. Można tam także wysłuchać głównych wątków poruszanych w debacie.

Uczestnicy debaty starali się ustalić, co nauczanie o Wołyniu 1943 powinno obejmować oraz wskazywali jego cele. Aleksandra Zińczuk, przedstawicielka Ośrodka Brama Grodzka – Teatr NN w Lublinie, twierdziła, że nauczanie o Wołyniu powinno obejmować także jakieś najlepiej polsko-ukraińskie wspólne działanie na rzecz odkrywania luk przeszłości, tak jak to się dzieje w ramach projektu edukacyjnego Ośrodka Brama Grodzka i Panoramy Kultur „Pojednanie poprzez trudną pamięć. Wołyń 1943”.

W debacie wzięli udział poza tym: prof. Ewa Siemaszko, prof. Grzegorz Motyka, dr Tomasz Bereza (Biuro Edukacji Publicznej IPN-u), Zbigniew Gluza (Ośrodek KARTA) oraz Piotr Tyma (prezes Związku Ukraińców w Polsce).

(ak)

www.polskieradio.pl