Uczyć się z historii — doświadczenia totalitaryzmów XX wieku

Platforma publikacji projektów edukacyjnych poświęconych historii Polski i jej sąsiadów w XX wieku oraz prawom człowieka

Przejdź do nawigacji
Termin

XX-lecie międzywojenne

Projekty

Projekt

Nina_innahistoria, czyli o historii na Instagramie

autor Ewa Jarosz, Jacek Kadaj, Iga Łapińska i Nina Karolina Nowakowska 

Zacznijmy od początku, czyli chyba od nas: czworga ludzi, którzy mądrą decyzją organizatorek FilmHacku stali się zespołem. Nina, Ewa, Iga i Jacek – trochę na wyrost nazwaliśmy się Cewet Tow, co po hebrajsku znaczy „dobra drużyna”. Choć, prawdę mówiąc, wcale nie byliśmy pewni, czy w warunkach hackathonowej gorączki i przymusowego pandemicznego oddzielenia zdołamy naprawdę stać się drużyną – a co dopiero dobrą. W końcu prawie się nie znaliśmy: Jacek i Nina zgłosili się do konkursu niezależnie, Ewa i Iga – razem. Ośrodek Karta dobrał cztery osoby na zasadzie dopełniania kompetencji i tak się zaczęło.

Projekt

Poznaj zespół Przejdź-do-historii

autor Andżelika Cebula, Krzysztof Jastrząb, Miguel Nieto, Michał Szymański 

Zespół Przejdź-do-historii podzielił się z nami kilkoma refleksjami i wizualizacjami ich pracy w ramach FilmHack – Filmowego Hackathonu Historycznego, przeprowadzonego przez Ośrodek KARTA w maju-czerwcu 2020. Szczegółowy opis hackathonu można przeczytać tutaj. Oto one: Tu zespół „Przejdź do historii”. Poznaliśmy się dzięki hackathonowi i od połowy maja do końca czerwca 2020 razem opracowywaliśmy strukturę naszego […]