Uczyć się z historii — doświadczenia totalitaryzmów XX wieku

Platforma publikacji projektów edukacyjnych poświęconych historii Polski i jej sąsiadów w XX wieku oraz prawom człowieka

Przejdź do nawigacji
Zagadnienie

Mordy

Projekty

Projekt

Przejdź do historii, czyli poszukaj tobołka ze skarbem

autor Michał Szymański, Miguel Nieto, Krzysztof Jastrząb, Angelika Cebula 

Przedstawiamy jedną z koncepcji filmu interaktywnego, która powstała w ramach FilmHack czyli Filmowego Hackathonu Historycznego w maju-czerwcu 2020. Więcej na temat hackathonu można przeczytać tutaj. Koncepcję tę stworzył Zespół Przejdź-do-historii, który tworzą: Michał Szymański (odpowiedzialny za scenariusz, reżyseria), Miguel Nieto (scenariusz, operator kamery), Krzysztof Jastrząb (scenariusz, udźwiękowienie) oraz Angelika Cebula (scenariusz, UX). Wprowadzenie: Film interaktywny […]

Projekt

Studium przypadku koncepcji filmu interaktywnego pt. Chejt

autor Krzysztof Wargenau, Leszek Nurzyński, Rafał Borowy 

Przedstawiamy relację zespołu, który awansował do finału filmowego hackathonu historycznego FilmHack, realizowanego online przez Fundację Ośrodka KARTA w maju-czerwcu 2020: O maratonach programowania trochę przedtem słyszeliśmy. Ilość zadań i tempo pracy, z którymi trzeba się uporać, wywoływały w nas szacunek i podziw dla uczestników, a jednocześnie gęsią skórkę. Jednak filmowy hackathon historyczny był dla nas […]