Uczyć się z historii — doświadczenia totalitaryzmów XX wieku

Platforma publikacji projektów edukacyjnych poświęconych historii Polski i jej sąsiadów w XX wieku oraz prawom człowieka

Przejdź do nawigacji
Termin

Mordy

Projekty

Projekt

Nie uciekam. Jest tu jeszcze wiele do zrobienia… – koncepcja filmu interaktywnego

 

Przedstawiamy jedną z koncepcji filmu interaktywnego, która powstała w ramach FilmHack czyli Filmowego Hackathonu Historycznego w maju-czerwcu 2020. Więcej na temat hackathonu można przeczytać tutaj. Koncepcję tę stworzył Zespół Game of docs, który tworzą: Rafał Borowy (odpowiedzialny za grafikę, prototyp), Leszek Nurzyński (archiwa, scenariusz, badania UX) oraz Krzysztof Wargenau (archiwa, scenariusz, prototyp, badania UX). Wprowadzenie: […]

Projekt

Nina_innahistoria czyli interaktywna opowieść o nastolatkach z przeszłości

autor Ewa Jarosz, Jacek Kadaj, Iga Łapińska oraz Nina Karolina Nowakowska 

Przedstawiamy jedną z koncepcji filmu interaktywnego, która powstała w ramach FilmHack czyli Filmowego Hackathonu Historycznego w maju-czerwcu 2020. Więcej na temat hackathonu można przeczytać tutaj. Koncepcję tę stworzył Zespół Cewet Tow, który tworzą: Ewa Jarosz (odpowiedzialna za scenariusz, koncepcja wizualna, drzewo decyzji), Jacek Kadaj (koncepcja wizualna + interaktywna, wykonanie makiety), Iga Łapińska (scenariusz, koncepcja wizualna) […]

Projekt

Nina_innahistoria, czyli o historii na Instagramie

autor Ewa Jarosz, Jacek Kadaj, Iga Łapińska i Nina Karolina Nowakowska 

Zacznijmy od początku, czyli chyba od nas: czworga ludzi, którzy mądrą decyzją organizatorek FilmHacku stali się zespołem. Nina, Ewa, Iga i Jacek – trochę na wyrost nazwaliśmy się Cewet Tow, co po hebrajsku znaczy „dobra drużyna”. Choć, prawdę mówiąc, wcale nie byliśmy pewni, czy w warunkach hackathonowej gorączki i przymusowego pandemicznego oddzielenia zdołamy naprawdę stać się drużyną – a co dopiero dobrą. W końcu prawie się nie znaliśmy: Jacek i Nina zgłosili się do konkursu niezależnie, Ewa i Iga – razem. Ośrodek Karta dobrał cztery osoby na zasadzie dopełniania kompetencji i tak się zaczęło.

Projekt

Poznaj zespół Przejdź-do-historii

autor Andżelika Cebula, Krzysztof Jastrząb, Miguel Nieto, Michał Szymański 

Zespół Przejdź-do-historii podzielił się z nami kilkoma refleksjami i wizualizacjami ich pracy w ramach FilmHack – Filmowego Hackathonu Historycznego, przeprowadzonego przez Ośrodek KARTA w maju-czerwcu 2020. Szczegółowy opis hackathonu można przeczytać tutaj. Oto one: Tu zespół „Przejdź do historii”. Poznaliśmy się dzięki hackathonowi i od połowy maja do końca czerwca 2020 razem opracowywaliśmy strukturę naszego […]

Projekt

Przejdź do historii, czyli poszukaj tobołka ze skarbem

autor Michał Szymański, Miguel Nieto, Krzysztof Jastrząb, Angelika Cebula 

Przedstawiamy jedną z koncepcji filmu interaktywnego, która powstała w ramach FilmHack czyli Filmowego Hackathonu Historycznego w maju-czerwcu 2020. Więcej na temat hackathonu można przeczytać tutaj. Koncepcję tę stworzył Zespół Przejdź-do-historii, który tworzą: Michał Szymański (odpowiedzialny za scenariusz, reżyseria), Miguel Nieto (scenariusz, operator kamery), Krzysztof Jastrząb (scenariusz, udźwiękowienie) oraz Angelika Cebula (scenariusz, UX). Wprowadzenie: Film interaktywny […]

Projekt

Studium przypadku koncepcji filmu interaktywnego pt. Chejt

autor Krzysztof Wargenau, Leszek Nurzyński, Rafał Borowy 

Przedstawiamy relację zespołu, który awansował do finału filmowego hackathonu historycznego FilmHack, realizowanego online przez Fundację Ośrodka KARTA w maju-czerwcu 2020: O maratonach programowania trochę przedtem słyszeliśmy. Ilość zadań i tempo pracy, z którymi trzeba się uporać, wywoływały w nas szacunek i podziw dla uczestników, a jednocześnie gęsią skórkę. Jednak filmowy hackathon historyczny był dla nas […]

Artykuły

Artykuł

Historyczny hackathon filmowy – krok po kroku

 

Czym jest FilmHack, na czym polegał i co było celem? FilmHack to pierwszy w Polsce hackathonu filmu interaktywnego, który odbył się na przełomie maja i czerwca 2020 roku w formule online w czasie rzeczywistym. Jego celem – oprócz opracowania koncepcji interaktywnego filmu edukacyjnego dla młodzieży, opartego na materiałach archiwalnych, dotyczących relacji w polsko-żydowskiej społeczności w […]

21–12–2020